Piešťany - ruára Mestské zastupiteľstvo v Piešťanoch zobralo na vedomie informáciu okresného úradu o zvýšení cien za služby piešťanského závodu Slovenskej autobusovej dopravy (SAD), a. s., ktoré sa týkajú cestovného za prepravu na všetkých linkách mestskej hromadnej dopravy. „Od 1. marca sa cena lístka kúpeného cez čipovú kartu zvyšuje zo 6 na 8 korún, cena lístka kúpeného u vodiča z 8 Sk na 10 korún. Poslanci vzali informáciu na vedomie, žiadali však zabezpečenie kultúrnejšieho cestovania,„ informovala nás vedúca referátu stratégie rozvoja mesta Piešťany Drahomíra Moretová.
„Posledný výmer o zvyšovaní ceny sme dostali v roku 1998,„ hovorí Ing. Margaréta Bačová z referátu dopravy MsÚ Piešťany. „V roku 2000 boli zavedené čipové karty. Cena 6 korún zostala pre cestujúcich s čipovými kartami. Lístok u vodiča stál už 8 korún. Tento stav trval doteraz a prečkal všetky inflácie. V tomto roku prišlo k zvýšeniu cien energií, pohonných hmôt, ale predovšetkým k zvýšeniu DPH v podnikoch bývalej štátnej autobusovej dopravy. Závod SAD v Piešťanoch zaznamenal ročnú stratu v MHD asi 4 milióny korún. Len sčasti ju znižuje dotácia štátu vo výške jedného milióna korún i ďalší milión korún, ktorým prispieva na MHD mesto z vlastného rozpočtu. V Piešťanoch je 10 liniek MHD, zabezpečovaných 8 autobusmi. Podľa zákona č.18 z roku 1996 vydáva výmer ceny pre MHD okresný úrad. My schvaľujeme cestovné poriadky MHD, ktorých súčasťou je tiež informácia o cestovnom. Žiadosť o vyjadrenie k návrhu ceny z OÚ prišiel do podateľne mestského úradu 3. februára. Poslanci k tomuto návrhu diskutovali na zasadnutí zastupiteľstva 7. februára. Treba povedať, že upriamili pozornosť na kvalitu služieb, zlé väzby na vlaky, žiadali skrátiť intervaly spojov.„ Od roku 1991 sa podľa Ing. Margaréty Bačovej v systéme mestskej hromadnej dopravy v Piešťanoch nič zásadné neurobilo. Len sa bez koncepcie okliešťovala, najmä o víkendové spoje. Aj preto iniciovalo mesto projekt jej optimalizácie. Vlani v apríli vypísalo verejnú súťaž na obstaranie projektu. V tohtoročnom januári víťaz, Výskumný ústav dopravný v Žiline, spracovanie ukončil. „Pokračujú rokovania o realizácii medzi spracovateľom, mestom a SAD. Najneskôr v auguste chceme spustiť skúšobnú premávku novej organizácie hromadnej dopravy, v jeseni by mala fungovať natrvalo. Rokovať budeme aj so školami, nemocnicou, poliklinikou, železničnou spoločnosťou, kúpeľmi, s ďalšími inštitúciami a subjektami. Je možné, že príde k redukcii počtu liniek a spojov, ale nový systém by mal vyhovovať občanom i prepravcovi,„ dodáva Ing. Margaréta Bačová.
Ondrej KOLLÁR