Cesty samospráva kraja dostane, pozemky pod nimi zväčša nie

Trnava - Trnavský samosprávny kraj (TSK) získa v j

Cesty samospráva kraja dostane, pozemky pod nimi zväčša nie

Na údržbu len štvrtinu peňazí

anuári 2004 od štátu do vlastníctva a správy doterajšie štátne cesty II. a III. triedy. S tým súvisí transformácia Slovenskej správy ciest. „Aj cesty I. triedy by mali postupne prejsť pod krajské samosprávy. Ak príde k uvoľneniu rozpočtových pravidiel, kraje budú môcť rozhodnúť, či potrebujú budovať cesty alebo opraviť školu. Dovtedy pôjde o účelovo viazané prostriedky,“ povedal Peter Gandel, námestník GR pre investičnú prípravu a výstavbu Slovenskej správy ciest (SSC).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

SSC dostala v tomto roku na opravy ciest 150 miliónov korún, potrebuje o 600 miliónov korún viac. „Od 1. januára 2004 prejdú cesty II. a III. triedy, vrátane ich úsekov cez obce, zo štátu do vlastníctva samosprávnych krajov. Okrem cestného majetku prechádzajú zo štátu na TSK aj pohľadávky, práva, záväzky a majetok, ktorý slúžil na činnosť vnútorných organizačných jednotiek SCC, teda strediská správy a údržby. V súčasnom období je vypracovaný návrh dohody o prechode majetku, a s ním súvisiacich práv a povinností, zo SSC na TSK. V zmysle dohody s cestným a ďalším majetkom prechádzajú zo štátu na TSK aj činnosti, ktoré vykonávali vo svojom územnom obvode strediská správy a údržby. V súvislosti s týmito činnosťami je pripravený medzi SSC a TSK návrh mandátnej zmluvy o vykonávaní údržby ciest I., II. a III. triedy. Na základe spomínanej dohody od budúceho roka prejde zo štátu do vlastníctva TSK, podľa údajov cestnej databanky, 531, 716 kilometrov ciest II. triedy a 1058,052 kilometrov ciest III. triedy. Pripravované stavby ciest s rozpracovanou dokumentáciou, ktorých investorom je k 1. januáru 2004 SSC, a ktoré ku dňu účinnosti zákona NR SR č.416/2001 Z. z. neprejdú do majetku TSK len preto, že boli rozpracované, či rozostavané, prejdú do majetku TSK po dokončení týchto stavieb dohodou, uzatvorenou medzi ministerstvom dopravy a TSK,“ informoval nás hovorca TTSK Ivan Krajčovič.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa vedúceho odboru dopravy a pozemných komunikácií TSK Ing. Rudolfa Kormútha, sa ako najproblematickejšie javí vlastníctvo pozemkov pod cestami II. a III. triedy, ktoré prejdú do vlastníctva TSK, nakoľko ich vlastníctvo je doteraz štátom vysporiadané približne len na 20 percent. Na základe pripravovanej novely zákona, ktorou by sa menil a dopĺňal zákon o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov, nevysporiadané pozemky pod cestami II. a III. triedy prejdú do vlastníctva TSK po ich majetkovom vysporiadaní dohodou, uzatvorenou medzi ministerstvom dopravy a TSK, pričom majetkovoprávne usporiadanie pozemkov vykoná štát na svoje náklady a vo svojom mene. Podľa informácií redakcie THE však odhaduje štát usporiadanie vlastníctva k pozemkom pod cestami na 20 až 30 rokov. „Od 1. januára 2004 vznikne tiež nová organizácia, ktorej zriaďovateľom bude TSK, a ktorá bude centrálne riadiť doterajšie okresné správy a údržby ciest (SaÚ) v okresoch Trnava, Dunajská Streda, Galanta a Senica. Odbúra sa tým nadbytočná administratíva v doterajších okresných správach. Strediská zostanú výkonnými zložkami k zabezpečeniu konkrétnych činností pri správe a údržbe ciest,“ dodáva Ing. Rudolf Kormúth.

SkryťVypnúť reklamu

Ondrej KOLLÁR

---------rámček-----------------

Stav slovenských ciest v percentách:

+Cesty I. triedy - nevyhovujúci stav 23,9%, havarijný stav 2,1%. +Cesty II. triedy - nevyhovujúci stav 36,1%, havarijný stav 4,7%. +Cesty III. triedy - nevyhovujúci stav 30,2%, havarijný stav 4,6%.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, 2003.

------------------------rámček----------

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 301
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 6 607
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 881
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 4 672
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 816
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 3 411
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 518
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 508
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  2. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  3. Martin Škopec Antal: Zbytočná rétorická nadpráca Michala Šimečku
  4. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  5. Vladimír Čuchran: Digi za milióny - parodický, satirický pohľad
  6. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  7. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 166
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 779
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 487
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 386
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 900
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 745
  7. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 509
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 652
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Zásahová jednotka už zadržala dve podozrivé osoby.


Keď sa povie skákací hrad, väčšina z nás si spomenie na detský smiech, nekonečné vyskakovanie a farebný svet radosti.


Dôvodom je chemický postrek.


TASR
Vlak STADLER KISS Železničnej spoločnosti Slovensko

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa najväčšiu modernizáciu vlakov za posledné desaťročia. Do svojho vozidlového parku v najbližších rokoch investuje viac ako miliardu eur.


1
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  2. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  3. Martin Škopec Antal: Zbytočná rétorická nadpráca Michala Šimečku
  4. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  5. Vladimír Čuchran: Digi za milióny - parodický, satirický pohľad
  6. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  7. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 166
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 779
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 487
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 386
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 900
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 745
  7. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 509
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 652
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu