Slovensku z hľadiska nezadlženosti, aj tak je Trnava chudobná. Chudobná je o prestíž v lobingu u každej vlády, ktorá doteraz riadila našu republiku. Prečo? Trnava dodnes nemá obchvat a ani ho tak skoro mať nebude. Možno by jej pomohla ďalšia návšteva pápeža, ktorý by za obchvat u premiéra orodoval. Tú prvú sme premrhali, pretože ozajstný kolaps na hlavnom ťahu na Moravu (ulice Rybníková, Šrobárova, Hospodárska, Zelený kríček i Bučianska) nastal až po sviatku Sedembolestnej Panny Márie, patrónke Slovenska, rekonštrukciou dôležitej križovatky pri cukrovare. Vodiči sú netrpezliví, agresívni a hlavne nevyspytateľní. Zatiaľ sa ich bezohľadnosť a nerešpektovanie dopravných predpisov podpísalo len pod dve dopravné nehody (do piatku večera), no i tie dokázali znepriechodniť mesto na dlhší čas.
A ako to vlastne v Trnave vyzerá? Kolóna desiatok automobilov v oboch smeroch sa tvorí už krátko po siedmej ráno, počet automobilov rastie až do večera a iba v noci je relatívny kľud. Kto pozná Trnavu, radšej sa týmto uliciam vyhne a skúša to iným smerom, pričom zrýchlenou jazdou doháňa zvýšené kilometre. takíto vodiči sú však hrozbou pre chodcov.
Ako sme sa dozvedeli na Okresnom dopravnom inšpektoráte v Trnave, v takomto stave bude doprava na najrušnejšom ťahu takmer mesiac. Na rozdiel od iných križovatiek, ktorých asfaltový povrch je zrolovaný od ťažkých kamiónov, sa tomto dôležitom mieste vyskúša nový povrch, ktorý tvorí vibračný betón. ten by mal byť odolnejší a do povrchu križovatky by sa nemuselo tak často zasahovať. Pozitívom rekonštrukcie je aj jej rozšírenie cesty o ďalší odbočovací pruh. Preto vyzývame vodičov, aby boli trpezliví a rešpektovali najmä chodcov a svojich kolegov - vodičov.
- gak -
Foto: - chán, gak, rh -