Miro Horňák si priviezol tri body z Nemecka
ákom sa minulý víkend v dňoch 26. - 28. septembra 2003 zúčastnil na záverečných pretekoch seriálu DMSB Formel Renault Cup 2003 na okruhu EUROSPEEDWAY v nemeckom Lausitzi. Miro Horňák obsadil v sobotu 19. miesto, čo mu zabezpečilo dva body do celkového hodnotenia a v nedeľu si o jedno miesto pohoršil a získal jeden bod. Využil som možnosť a pozval som si na krátky rozhovor managera tímu Ľuboša Francistýho a pilota Mira Horňáka.
Kde sa okruh Eurospeedway nachádza a aká je jeho charakteristika?
Ľ.F.: „Je to moderný okruh postavený neďaleko nemeckých Drážďan. Na tomto okruhu sa jazdí aj americká séria formule CART. Okruh pripomína triangel a vo vnútri sú vytvorené technické pasáže, ktoré sú navzájom poprepájané a umožňujú usporiadateľom vytvoriť rôzne typy tratí. Pre formule je určená trať s kombináciou rýchlych roviniek, klopenou zákrutou a náročnými technickými pasážami podobne ako okruh F1 v Indianopolis.“
Miro ako Ti vyhovuje tento okruh?
„Hoci som na tomto okruhu som ešte nejazdil veľmi som sa tešil, pretože mám radšej okruhy kde je viacej ľavých zákrut, Je to asi zvyk ešte zo slovenských motokárových pretekov. Vo voľných tréningoch sme sa zamerali na nastavenie správneho kompromisu dvoch protichodných charakteristík trate, na jednej strane roviny a na druhej technické pasáže.“
Aké nastavenie ste zvolili?
M.H.: „Do meraných tréningov a pretekov sme sa rozhodli pre nastavenie, ktoré skôr vyhovovalo technickým pasážam. Poskytovalo mi to istotu pri prejazdoch zákrut a najmä pri výjazdoch na ovál určený pre CART kde betónové steny budili rešpekt. Na rovinách som však mierne strácal.“
Ako ste skončili v celkovom hodnotení?
Ľ.F.: „Nemecký šampionát formuly Renault má v súčasnosti najvyššiu športovú úroveň v tejto triede. Tri body s Lausitzu nám zabezpečili posun smerom na hor v konečnom hodnotení seriálu DMSB Formel Renault Cup 2003, kde sme obsadili 36. miesto zo 47 klasifikovaných jazdcov. Za toto umiestnenie sa nám však dostalo viac uznania v zahraničí ako doma. Oveľa viac však pre nás znamenajú skúsenosti, informácie a dáta, ktoré sme nazbierali v tejto sezóne. Tvoria totiž dostatočne pevný základ pre prácu do budúcich rokov.“
Vždy som bol zvedavý o čom sa tak dlho jazdci rozprávajú so svojimi technikmi tesne pred pretekami?
M.H.: „Tak najskôr sú to prvé dojmi zo správania sa monopostu zo zavádzacieho kola. Skontrolujú sa tlaky v pneumatikách a obyčajne mi ešte pritiahnú šesťbodové bezpečnostné pásy. Potom sa snažím trochu uvoľniť takže s mechanikom hodnotíme dievčatá na štartovom rošte “grid girls“ Keď naštartujeme potom už vnímam iba svetlá na semafory.“
- dk -