Pre lepšiu informovanosť občanov
samosprávy
Trnava - Pre pracovníkov MsÚ v Trnave bol pondelok 3. novembra dňom s veľkým D. Konečne sa filozofia moderného prvého kontaktu občana s činnosťou MsÚ a ostatných organizácií riadených samosprávou stala skutočnosťou. Prednosta úradu Ing. Juraj Tibenský v krátkom príhovore oboznámil prítomných, ktorí sa slávnostného aktu zúčastnili, s funkciou kancelárie prvého kontaktu a zároveň požiadal primátora Trnavy Ing. Štefana Bošnáka o prestrihnutie pásky. Primátor v mene svojom i predstaviteľov mesta poďakoval všetkým, ktorí sa na budovaní kancelárie podieľali a vyslovil presvedčenie, že bude prínosom pre občanov mesta i okolitých obcí.
„Myšlienka o rozšírení informácií prostredníctvom vyškolených úradníkov vznikla pred dvoma rokmi,“ povedal mi Ing. Igor Vahančík, vedúci odboru organizačného a vnútornej správy. „V marci 2002 Mestské zastupiteľstvo Trnava schválilo zaradiť do organizačnej štruktúry kanceláriu prvého kontaktu ako samostatný referát. Od minulého roka sa náš odbor touto problematikou intenzívne zaoberal. Naplniť ideu sa nám začalo dariť po tom, ako z priestorov, kde sme chceli kanceláriu vybudovať, odišla mestská polícia.“
Vedúci I. Vahančík neostal pri koordinácii modernej informovanosti občanov izolovaný. Radami a informáciami z iných miest i zahraničia pomáhali ďalší vedúci odborov a zainteresovaní odborníci. Výsledkom je moderne vybavená kancelária, kde dostane občan prvé informácie ako ďalej postupovať, na koho sa obrátiť a od profesionálne fundovaných úradníkov z odboru právneho a majetkového, organizačného a vnútornej správy, investičnej výstavby, komunálnych služieb, odboru ekonomického, sociálneho a kultúry, odboru vzdelávania, územného rozvoja, dopravy a cestného hospodárstva, odboru životného prostredia a to počas celého týždňa v určenom čase aj cez obedňajšiu prestávku i v utorok, ktorý je nestránkovým dňom.
„Najviac práce v posledných týždňoch mi zabrali organizačné drobnosti,“ pokračoval I. Vahančík, „venoval som im prakticky 3-4 hodiny denne. Naša práca však otvorením kancelárie nekončí. Už tento týždeň vo štvrtok budeme mať prvú pracovnú poradu ako spätnú väzbu na činnosť a požiadavky od občanov a chceme sa takto stretávať pravidelne každý štvrtok.“
Vedúcou koordinátorkou, ktorá začala riadiť šesť úradníkov za prepážkami, je Oľga Štefková. V prípade potreby, hlavne v daňovom období, kanceláriu posilnia ďalší úradníci. Prvý kontakt pri vstupe do vestibulu MsÚ v Trnave na Trhovej ulici zabezpečí Martin Bonko, ktorý klientom podá prvé informácie, kam sa majú obrátiť, ktorý úsek v kancelárii je im k dispozícii, kde nájdu dostupné formuláre a žiadosti. Pomôckou pre občanov je aj brožúra „Činnosti vykonávané MsÚ v Trnave“ a dotazník, ktorý bude barometrom práce kancelárie.
Eva Kopúnková