rok absolvoval v Nemecku svoju prvú sezónu vo Formuly Renault 2000, preto sme sa spýtali manažéra tímu Ľuboša Francistýho ako hodnotí tohto ročnú sezónu.
Tohtoročná sezóna sa niesla v znamení získavania skúseností vo viacerých rovinách. Po organizačnej stránke sme chceli získať kontakty s predstaviteľmi nemeckého motoršportu a samozrejme aj s ostatnými tímami, čo sa nám v konečnom dôsledku aj podarilo. Boli sme prekvapený, že nás okamžite zobrali medzi seba ako rovnocenného partnera. Počas sezóny sme postupne naviazali nadštandardnú spoluprácu s nemeckým tímom ARTA-MA-CON, talianským JD Motorsport a fínskym Novorace OY.
Podarilo sa tímu splniť predsezónne predsavzatia?
Po športovej stránke sme naplnili svoje predsezónne ciele, keď sme sa dokázali kvalifikovať do všetkých pretekov. A dokonca sa nám podarilo v štyroch závodoch vybojovať aj bodované umiestnenia. Získaných 7 bodov nám zabezpečilo 36. miesto v konečnej klasifikácii seriálu DMSB – Formel RENAULT Cup 2003.
Motoristický šport je finančne veľmi náročný a môcť jazdiť okruhové preteky po celej Európe nie je zrejme lacným špásom.
Bohužiaľ sa nám nepodarilo naplniť rozpočet podľa našich predstáv, takže sme museli obmedziť testovania, čo sa v priebehu sezóny ukázalo ako vážny handicap práve počas pretekov. Pred začiatkom sezóny treba testovať minimálne v objeme 3.500 km a počas sezóny ďalších 1.500 km. Ďalším miestom, kde sme museli škrtiť rozpočet bolo personálne zloženie tímu. Iba vďaka obrovskej vôle a entuziazmu pár blízkych ľudí z nášho okolia sme mohli absolvovať tento seriál. Do budúcnosti v tejto konkurencii však bez profesionálneho tímu nemôžeme hrať rovnocennú partiu. O to väčšie poďakovanie patrí všetkým našim reklamným partnerom, ktorý nám pomohli naštartovať tento projekt.
Je tento šampionát v pozornosti iných motoristických klubov?
Nemecký šampionát sa tento rok vyprofiloval po športovej i organizačnej stránke na najprestížnejší seriál formuly Renault na starom kontinente. O čom svedčí aj účasť 47 jazdcov zo 16-tich krajín z celého sveta a zásluhou tímu FRT a jazdca Mira Horňáka sa prvý krát zúčastnil v tomto šampionáte aj tím a jazdec z východnej Európy. Vôbec by som nebol prekvapený a viem o troch-štyroch pilotoch s tohtoročnej sezóny, ktorých si viem predstaviť minimálne v pozícii testovacích jazdcov formuly 1. Celý seriál je totiž v pozornosti odborníkov s tejto kráľovskej disciplíny motoristického športu a je veľmi príjemné, keď sa nezáväzne dozviete, že o Mirovi vedia aj v stajni Renaultu F1.
- sd -