Chodec zomrel, keď išiel cez prechod
Auto ťahalo dôchodcu pätnásť metrov
nou situáciou v hustote cestnej premávky. Od roku 1989 sa zvýšil nielen počet automobilov v meste, ale aj počet nákladných automobilov a kamiónov prechádzajúcich po medzinárodnej tranzitnej trase. Problém má vyriešiť obchvat, ako píšeme v článku Na Bučanskej naďalej hlava na hlave. Kým sa tak stane, bude pravdepodobne stále dochádzať ku kolíziám medzi účastníkmi cestnej premávky. Posledná kolízia stála život 62-ročného Trnavčana.
K dopravnej nehode priamo na prechode pre chodcov došlo v utorok 16. marca pred pol deviatou hodinou. V zástupe automobilov, snažiacich sa odbočiť z Hospodárskej ulice na Rybníkovú, stál aj ťahač zn. MAN s návesom. Keďže sa posúval pomaly, chodci, stojaci na krajnici, sa rozhodli prejsť po prechode cez cestu. Ťahač sa však pohol dopredu a pravým predným kolesom zachytil 62-ročného muža. Vodič ťahača si ale nič nevšimol a muža ťahal pod kolesom takmer 15 metrov. Chodec zrážku neprežil. Jeho manželku, s ktorou išiel cez prechod, previezla sanitka do nemocnice, odkiaľ ju o deň neskôr prepustili.
Vo svojej výpovedi 21-ročný vodič ťahača uviedol, že nevidel, že by niekto vkročil na chodník pre chodcov. Polícia sa domnieva, že sa nevenoval cestnej premávke dostatočne, pretože inak by si chodcov, prichádzajúcich z pravej strany všimnúť musel. Kamión totiž stál v strednom odbočovacom pruhu, ktorý je od krajnice vzdialený asi šesť metrov. Prečo vodič chodcov neregistroval, môže byť aj skutočnosť, že v jeho kabíne mal vpravo znížený priezor vďaka prenosnému televízoru a množstvu vlajok (na snímke).
Nebola to prvá kolízia chodca s automobilom v tomto úseku cesty. Táto dôležitá križovatka bola niekedy riadená svetelnou signalizáciou, ktorej torzo je tam dodnes. Ako sme zistili, bola funkčná iba krátke obdobie. Pre jej poruchovosť ju polícia ešte za predchádzajúceho režimu namiesto opravy radšej vypla úplne. O jej znovu sprevádzkovaní neuvažoval ani magistrát po roku 1989, pretože sa tranzitná doprava z Hospodárskej ulice odklonila na Rybníkovú. Podľa vyjadrenia dopravnej polície to bola jedna z prvých sveteľných signalizácií v Trnave, ale nedala sa dobre nastaviť a tak bola prekážkou plynulosti cestnej premávky.
Kým začne fungovať obchvat, situáciu na tranzitnej trase cez Trstínsku, Hospodársku a Rybníkovú ulicu má vylepšiť niekoľko nových riešení križovatiek. Zmenu v organizácii dopravy očakávajú okrem križovatky Trstínska - Ružindolská, aj obe zaťažené križovatky na Hospodárskej ulici. Kedy sa tak stane, zatiaľ nik nevie, pretože ich rekonštrukciu má financovať spoločnosť, ktorá v areáli bývalej konzervárne bude stavať ďalší supermarket.
Gabo Kopúnek