Obnova Kukučínovej, na ktorú vyčlenili z rozpočtu 400 tisíc eur, sa mala rozbehnúť na jeseň. S najväčšou pravdepodobnosťou však začne až na budúcu jar.
TRNAVA. Pôvodná Kukučínova bola z betónu, ktorý neskôr zaliali asfaltom. V súčasnosti je komunikácia popraskaná a plná výmoľov, v niektorých miestach je dokonca na úrovni chodníka. Problémy sú a j s odvodnením. Aj preto dalo mesto vypracovať projekt jej obnovy, z rozpočtu na ňu vyčlenili 400 tisíc eur.
Kompletná rekonštrukcia Kukučínovej ráta okrem cesty aj s novými chodníkmi, pribudne cyklochodník, nové parkovacie miesta, samostatné zastávky MHD či nové pouličné osvetlenie. Revitalizácie sa dočká aj tamojšia zeleň, aleju odrastených stromov zachovajú, vyrežú iba choré.
S obnovou Kukučínovej chceli pôvodne začať už túto jeseň. „Považujem vždy za riskantné, keď sa v jednom roku má niečo vyprojektovať a aj zrealizovať. Stačí malý problém pri príprave podkladov, výberoch projektanta, dodávateľa stavby či v stavebnom konaní a termíny sa začnú posúvať," povedal Dušan Béreš, vedúci odboru investičnej výstavby mesta Trnava.
Podobne je to i v prípade Kukučínovej. Aj keby túto jeseň začali, do konca roka by ju nestihli. „Myslím, že optimálne by pre nás bolo začať až na jar," pokračoval. O plánovanej rekonštrukcii informovali vopred aj správcov sietí, aby si v prípade potreby dali svoje siete do poriadku. S plynármi už rokujú niekoľko týždňov.
Domáci sa obávajú hustejšej premávky
Účastníkmi stavebného konania sú v prípade záujmu aj všetci majitelia nehnuteľností na tejto ulici. Viacerí z nich sa rekonštrukcie a najmä toho, čo príde po nej, obávajú.
Vynovenú ulicu vraj budú využívať všetci z Kopánky, domáci majú strach, že sa znej stane autostráda. Vozidlá smerujúce z obchvatu, z Cukrovej, zo Slnečnej či z Pekného poľa budú podľa nich využívať práve vynovenú Kukučínovu.
„Nespokojnosť pramení z celkovej dopravnej situácie na Kopánke," dodal Béreš. Preto bude potrebné sa pozrieť aj na dopravné možnosti iných ulíc. Diskutuje sa hlavne o Hajdóczyho ulici, ktorá je momentálne jednosmerná.
Pri prípadnej zmene dopravy tu vzniká vážny problém. Hajdóczyho sa napája na Špačinskú príliš blízko svetelnej križovatky s Rybníkovou. Dopravní policajti sa už dávnejšie vyjadrili, že by to vytváralo kolízny bod. „Preto treba všetko dôkladne zvážiť a vychádzať z dopravných analýz a skutočnej frekvencie dopravy," zhrnul Béreš.
Ľudia nesúhlasia aj s výrubom jestvujúcej zelene. Podľa Béreša to nemajú ani v úmysle. Záver dendrologického posudku drevín označil za choré iba desať, zvyšných tridsaťšesť je v poriadku.
Vyrúbu iba tie, ktoré nie sú zdravotne v poriadku, pre samotnú rekonštrukciu sa teoreticky píliť nemusí. Aj preto, že Kukučínova je trochu atypická. Na niektorých miestach je od uličnej čiary po domy aj dvadsať metrov. S nedostatkom miesta zápasiť nemusia.
Pribudnúť by mal aj cyklochodník, na ulici žiadny zatiaľ nie je. Bude obojsmerný, viesť by mal po pravej strane od kruhovej križovatky so Špačinskou. Spolu s chodníkom pre peších bude široký tri metre. Zhotoviť ho plánujú z betónovej dlažby. Domáci ho nepovažujú za potrebný. Mesto ho však požaduje, pretože bude nadväzovať na ďalšie, ktoré sa pripravujú v rámci koncepcie cyklotrás.
Mesto sa musí s nimi dohodnúť
Dvojmetrový chodník na druhej strane chcel pôvodne projektant miestami zasa o pol metra zúžiť. Preto, aby sa na tejto strane nedalo parkovať. Podobne sa to vraj robí aj v iných častiach Trnavy.
Niektorí majitelia dotknutých nehnuteľností sa ohradili, že hluk a otrasy z premávky budú mať bližšie, čo zníži hodnotu ich domov. Získanie stavebného povolenia a rozbehnutie samotnej rekonštrukcie bude závisieť okrem iného a j o d dohody medzi mestom a obyvateľmi Kukučínovej.
Obnovená cesta na Kukučínovej bude mať hlbší profil, natiahnu aj hrubšiu vrstvu asfaltu. Chodník a cyklochodník budú z betónovej dlažby, parkovacie miesta zasa zo zámkovej. Namiesto vypílených dosadia okrasné stromy.